Lisica i Ruza

Lupam olovkom u stol, vise onako kuckam u ritmu neke muzike, ne mogu vam reci koje, jednostavno nesto sto dolazi iz moje glave…Podrhtava solja kafe pored moje ruke….a kroz prozor ulazi plavetnilo, svezina jezerskog vazduha…

Dani su postali duzi, svetliji, bude se uspavani osecaji, hormoni skakucu sa noge na nogu….i kao da cice i podvriskuju. Stize prolece. Oseca se u vazduhu, po mirisu….

Pogled mi se zaustavlja na setalistu gde dvoje drzeci se za ruke setaju promenadom laganim korakom. Izdaleka se cini kao da su usporili , da su zastali da nesto vide, pruzaju ruku prema obali, prema camcima… 

Setaju laganim hodom, oboje preko sezdeset, ruka u ruci. Cvrsto se oslanjajuci jedan na drugoga. Zastanu povremeno, nesto razgovaraju, osmehuju se i onda krenu dalje…

Gledam ih tako prikrivena kroz moj prozor i mislim ,sta ti je ljubav, vidi ih kako su srecni. 

Danas je, to prava retkost u ovoj zemlji gde ja zivim, da bracni parovi docekaju starost zajedno i da jos uvek toliko topline iz njih zraci.  

Ljubav, sta je to?

Zaljubljenost koja nas na pocetku drzi, drma trese, nosi dok letimo kroz vreme.A onda se polako smiruje, prelazi u nesto mirnije u iskrenost, poverenje, sigurnost, radost zivota u dvoje, u troje u cetvoro….

A onda nastupaju greske koje se skupo placaju, sve se prepusta navici, komunikacija se smanjuje, nista vise nije sveto,umesto jos veceg zblizavanja nastaje samo jos vece udaljavanje…. i onda se zapitamo pa gde je ljubav…. ?

Gde je nestala ta magicna rec….sa pocetka nase price… 

Nasla sam je pre mnogo godina citajuci Malog Princa, setila se njegovog razgovora sa lisicom i dolaska u vrt sa ruzama. Sve ruze su bile slicne njegovom cvetu, ali nijedna kao njegova ruza, koju je on ostavio tamo negde.A onda mu Lisica kaze: „Covek vidi srcem, sve bitnije je ocima nevidljivo.Vreme koje si utrosio na svoju ruzu, cini je tako jedinstvenom.“

Ljudi nemaju vise vremena za upoznavanje jedni drugih, pokusavaju sve da kupe u prodavnicama, a tamo se ljubav i prijatelji ne kupuju, prodavnice im ne pruzaju to zadovoljstvo i oni ga sve manje poseduju…

Brzo se na obecanja zaboravlja, i na to da je svaki covek za svoju ruzu, sam odgovoran…

Zelim vam srecan i lep dan zaljubljenih….i ne samo taj dan, on neka vam bude samo inspiracija za sve ostale..

 

.Creative Commons LicenseDieser Werk ist unter einerCreative Commons-Lizenz lizenziert

38 thoughts on “Lisica i Ruza

  1. nekako imam osecaj da nemam vise pravo da komentarisem uopste o ljubavi..zasto prolazi?nemam pojma…ko sve zbog toga pati?puno ,puno je stvari, koje ne znam, a trenutno ni ne zelim znati..
    pozz!

  2. Ovaj period budenja prirode je naljepsi dio godine.Barem za mene.
    Sve ponovo poprima odlike zivotnosti,dani se produzavaju,priroda se budi,
    i neke nove ljubavi uzimaju zalet .Sve mirise na nadu,ciji ritam trebamo
    uhvatiti da bi udahnuli miris proljeca,koji polako,ali sigurno kuca na nasa
    vrata.

    I tebi sve najbolje, tog 14.februara. ❤ 😀

  3. Hvala za ovu predivnu cestitku i podsecanje na ljubav. Ljubav ipak postoji a da se ne kupuje u prodavnici….I obecanja se ne zaboravljaju tako lako. A mozda ima i onih koji sve ovo neznaju i treba da svremena na vreme dodju ovde i procitaju ove redove i ono izmedju redova…Svako za sebe !!!

  4. Deda, tako je ovo je za one koji se ponekad zaborave, ako je to samo kratak zaborav pa im opet dodje do svesti onda ok, ali ima i onih koji u potpunosti na sve zaborave i nikad se ne osveste…
    Ljubav pokrece, ljubav odrzava, i bilo na koji nacin, nekad je dovoljna samo mala rec, nekad samo jedan osmeh, nekad samo kratka cutnja, nekad samo pogled…🙂

  5. Mister, putevi moji vode skoro uvek u toplije krajeve, i ovoga puta ujutro prema italiji…
    moram malo da mislim i na usavrsavanje jezika, vreme je da prozborim bez uztezanja…😉

    Zelim ti takodje taj dan pun osmeha, iskrenih reci i naravno neka sve puca od ljubavi…prekosutra a i ubuduce….. 🙂

  6. ljubav? tema o kojoj ce se raspravljati vekovima… da se ljubav i prijateljstvo kupuje, u to sam se uverila odavno, a zaboli me podsecanje na to kao da se tek prvi put susrecem sa tom sada vec cinjenicom…

  7. Snezana, ucimo se kroz zivot i ukrstamo koplja sa svakakvim problemima, ljudima, ali najbitnije od svega je ne zaboraviti da ljubav nije samo rec,vec da su to mali, malecki gestovi, malo paznje, prema partneru, prema detetu, prema mami, prema prijateljici….
    pozz

  8. Ponekad ti, eto tek tako, zavidim na tom pogledu na to jezero. Danas jos, dok sam citala post, prosto sam mogla da osetim svezinu tog vazduha. Bukvalno sam se osvezila!😀

    Zelim ti pravu ljubav!

  9. tu je ona vec godnama….. hvala …… a ja stvarno imam srece sa gradovima, ovaj ima mediteransku klimu, jezero prelepo, ravnica, a sve to usred alpa….
    ciste ulice, savesni gradjani,cuvaju svoju okolini…..necu dalje da ti radim zazubice, ja volim i moj beograd ali iz nekog druog vemena…

    pozz i navali na palacinke 😉

  10. Drago mi je zbog tvoje ljubavi!

    Letos smo bili na takmicenju u Italiji u Belunu, gradic pod Alpima, u jednoj zaravni, ima cak i jezero… tako nekako kao i taj tvoj grad, …kako se zove da pogledam na google earthu?

  11. „Ljubav, sta je to?
    Zaljubljenost koja nas na pocetku drzi, drma trese, nosi dok letimo kroz vreme.A onda se polako smiruje, prelazi u nesto mirnije u iskrenost, poverenje, “

    Ovo je najbliža definicija sa kojom bih se složio?!
    Ljubav, inače, ne postoji.

  12. Ljubav je vrsta posla. Kao i svaka veza. Kao i brak. Kao i roditeljstvo. Samo je do tebe koliko ćeš u tim poslovima uživati, a od tvoje odgovornosti zavisi i krajnji ishod.

    Da ne bili previše ozbiljni, evo sadržaja SMS-a koji sam dobio pre neki dan:
    „Iz horoskopa: upoznaćete idealnu osobu i ta ljubav će se OKONČATI brakom.“😉

  13. Orpheus, ljubav: mogli bismo stvarno da filozofiramo danima, pogleda 9 putnik, dade po meni najblizu definiciju……

    Ljubav je kao i svaki drugi posao…dalje citajte devetog….
    🙂

  14. Ja zelim zaljubljenima da cestitam Dan zaljubljenih, a onima koji jesu da kazem samo jedno: LUCKY BUSTARDS!!!🙂

  15. Нека исконска љубав буде инспирација за све дане. Је си ли ово ти на слици у заглављу?

  16. Ja, eto, do malopre nisam ni znala da je danas taj Značajni dan. Onda na Guglu videh dvoje starih, drže se za ruke, pentraju uz neko brdo, ona u ruci drži cvet, meni najviše liči na lalu iliti tulipan, boje crvene. Pomislih „Što ti je… volja! Pogle’ kol’ko godina imaju, a još uvek se veru po brdima.“🙄

  17. Ljudi se menjaju, a ljubav je samo nasa sposobnost da te promene uocimo tokom vremena i da ostanemo zauvek zainteresovani za osobu koja se vremenom menja… Tako ja to definisem😉

  18. Da,Luna neminovno je da se sa godinama i kroz godine menjamo, samo ne smemo nikad izgubiti iz vida, sta tim promenam gubimo ili dobijamo. Kad ljudi zasnuju familije, imaju decu i onda kao posize, jer su se jelte razvili i sada bas sada razmisljaju drugacije, sebicno i samo za sebe i svoje *upe, onda su to neke druge relacije.
    Hodamo,trcimo, jurimo, padamo, ustajemo ali pri tome nesmemo izgubiti kompas i smisao zivota…. mada malo poznajem ljudi koji mi mogu reci sta je njihov smisao zivota…. 😀

Ostavite odgovor

