Jug u venama

 

Kristalni planinski venci svuda oko mene, osim sa one strane sa koje se proteze jezero. Nema moje ravnice. Nema je godinama. Nosim je u dusi, znam to ja. Znaju to vec i drugi.Slusala sam vise puta komentare da sam holandjanka, italijanka, spanjolka, ali retko kada bi rekli da sam sa prostora bivse jugoslavije.

Po izgledu? Ne, ne bih rekla vise su to bili komentari upuceni mom akcentu sa kojim govorim nemacki jezik.

Uspela sam da u naizgled hladan jezik ubacim toplinu i temperament nama svojstven, pa bilo to i mahanje rukama ili gestikuliranje dok nesto objasnjavam… Obicno su austrijanci jako stalozeni i skoncentrisani dok govore. Mahanje ruku? Ne, ne znaju oni to. Mislim da sam neke na smrt preplasila, masuci i smejuci se, svih ovih godina !

Poslednja zanmljiva scena bila je na jednoj rukometnoj utakmici. Nezadovoljna sudjenjem sudijskog para, iz bratske nam republike Makedonije, skocila sam usred igre i glasno vikala, kao sto to mi obicno radimo na utakmicama. Nisam socno psovala, ali sam sacekala da me gosn sudija pogleda i na srpskom jeziku mu skrenula paznju na neke stvari!

Ne verujem da me je cuo u toj gonguli, no dobro.

Zabelezile su to i kamere, jer su me prijatelji odmah zvali i rekli da sam na ekranu, jako lepo izgledala sa grimasama na licu i mole me da im jos koji put kazem sta sam mu rekla.

E mislim to nece moci.

No, dobro sve je to manje vazno, nego sto su ovi moji austrijanci i dalje sedeli ko kipovi i pogledom levo-desno pratili loptu. E, to ne mogu da razumem!

 Na zalost utakmicu su izgubili, uprkos mojim skakanjima i navijanju iz srca.

Onda ja lepo pitam:»pa dobro ljudi kako mozete da sedite i ko vostane figure posmatrate utakmicu?“

Mogu, oni mogu!

Oni posle poraza utope tugu u pivu.

 Ponekad mi ide na zivce to nabijanje mog tempermenta na nos. Mislim ja volim svoje gene i sve ono sto u njima nosim , sve osobine svojih predaka i ne bezim od njih, ali ih i ne potenciram, one isplivaju same.

 Vrelina u mojim venama. Zar u mojim ocima. Izrazajnost u mojim rukama. Brzina u nogama. I pokusaj da nekoliko radnji obavljam u jednom te istom momentu, mislim da to ima veze samo sa jugom. Za Bregenz je sve juzno, dok je za nas tamo jug i juznije nesto drugo. Jer ja i nisam sa pravog juga. Ja sam iz neke sredine izmedju severa i juga.

 Ovu pricicu inspirisala je Ivana na njenom blogu. Ona pise prelepo o jugu, a ja sam samo povukla crticu, jednu malu, navijacku…

 

31 thoughts on “Jug u venama

  1. Prepoznatljivi smo po mnogo cemu, ali nas temperament je nesto nepojmljivo „hladni“ ljudima…
    Cekam izvestaj sa bala😛
    Obori ih s nogu!!!

  2. Jel toaleta prava balska? Ono, sa slepovima i rukavicama? 😀
    Ne znam kako bih se uklopila u „mirnu“ sredinu, kad sve mogu samo ne da budem mirna. Cim sam mirna, nesto nije u redu. :mrgreen: Volim ovo nase radovanje, tugovanje, ljutnju… sve. Sta nas briga, uostalom, nek se cude. 😉

  3. He,he Sarah.
    Za nas je i Sjeverna Njemacka…..juznije,a kamo li Austrija.
    Razumijem te….tebi nedostaje ravnica,meni planine.Sto nas je zapalo!😉
    Ja moram reci da mi je uvijek more bilo prvo na prioritrtnoj listi.Tu je,raduje me i razgaljuje.
    Mi smo juznjazi,tako je to.I letimo i padamo, a i gestikulisemo.
    Samo vozi i budi to sto jesi. 😀

  4. Nadam se da si se lepo provela na balu, a sigurna sam da si ih svojim južnjačkim šarmom sve oborila s nogu.😀
    Čudni smo mi neki ljudi, kako god bilo, ima nešto što nam ovo podneblje da da ponesemo zauvek sa sobom u sebi, pa ma gde da odemo. To se ne može izgubiti, to je nešto što nasledimo od svojih predaka na samom rođenju. To smo mi.😀

  5. Pisala sam vam o mom zetu vaterpolisti! Tako su oni juce igrali jako vaznu utakmicu a ja sam gledala i navijala, sama, samcijata. Tesan rezultat, pa nasi dali GOOOOL, BRAVO, BRAVO, vicem ja iz sveg glasa, pa ukapiram, da ce ljudi pomisliti da sam malo caknuta. I dobro je da se nisi izmenila kao neki tamo, skorojevici! :)Poseti me na blogu!

  6. Sanja,
    apsolvirala sam prvi bal, u poludugoj haljini, ali sada sledi taj sa dugackom i tram, tram…pisem vam uskoro moje utiske…hihii

  7. Zelena igrao je Bregenz protiv francuskog tima, a sudije bile iz makedonije, a nas kapiten repke rukometne igra za francuze, umal’i on ne nastrada!! :mrgreen:
    A vikala jesam sve po naski 😀

  8. Саро, северњаци нам се чуде као да смо нека егзотика, а у ствари мисле – шта бих дао да сам на твом мјесту, ха,ха… много је правилније и здравије увек показати своја осећања, мада не корисније. Али, нек попију они своје пивце за живце, и нек дођу код нас на часове, шта кажеш? Треба их мало откравити :-))

  9. Sus, pa mislim Makedonci, sve su razumeli…
    A mogli su lepo malkice vise da pogledaju Bregenzu kroz prste, pola tima su slaveni :mrgren:

  10. Podsetila si me na jednu od mojih turnrja u Tirolu. Tada sam prvi put bila u Austriji i secam se koliko sam bila zgranuta njihovom hladnocom i kontrolisanim ponasanjem. Cak i kada se docepaju piva.

  11. aaaa na turneji u Tirolu, kreci na turneju po Vorarlbergu…. , dogovoricemo to na leto na tenane pod tresnjom…. 😉

    Pozz Electra

  12. evo obecah u prethodnom post-u pre skoro 7 dana, da cu procitati i sad sam procitao…

    hahahhaa, mogu da te zamislim – kako vices na sudiju, i u elanu psujes.
    A rukama se najbolje objasni, jos ako sedis za nekim stolom, pa onako u zanosu zavatis i casu pa je razbijes,…. definitivno se stranci preplase. :)))

  13. Ivane
    to je ovima sa severa nepojmljivo, oni drze ruke u dzepu..hahha…da im lova ne pobegne…haha
    Zato ja volim italijane, oni brate masu, pa ja ne upadam u oci… :mrgreen:

    *A ti si se dokopao malo slobodnog vremena, hvala na ispunjenom obecanju…

    Pozz

  14. Pa kako ti ljudi reaguju kad su ljuti, besni, povredjeni, razocarani??? Ili dobro ajde ako ne reaguju pri negativnim stavovima, ima li bar SRECE kod njih?? Ili su totalno „isti“??? Uzas..

    • lunice
      oni se sve nesto ustezu i kad su srecni ne umeju patotije:mrgreen:
      mi smo skakali pri svakom postignutom golu, oni ko kipovi tapsucu hihi😆

Ostavite odgovor

