Gorak secer?

„Cudno je, kako je malo potrebno da budemo sretni i jos cudnije kako nam cesto to bas malo nedostaje“

Ivo Andric

 

Gomila rasutih secernih kockica leze na stolu ispred mene.Nehotice sam ih prosula.

Pazljivo da sacuvam svako cose i ivicu tog malog belog savrsenstva slazem ih nazad u «secernudozu». Znate onu kristalnu koja je krasila mnoge posluzavnike u nasim domovima i sepurila se u svoj svojoj kristalnoj lepoti. I teska otprilike“ kiloipo“. Sve ispod te mere nisu bile vredne. Bar su tako govorile neke gospodje bake.

Najlepsa je nekako bila s’jutra.  Napunjena do vrha prefinjenim belim kockicama. Uz nju casa hladne vode i slatko od tresanja. Ponekad i ratluk sa orasima.

Nisam uvek sa toliko ljubavi i paznje posmatrala tu lepotu  satkanu iz samo nekoliko grama belih kristalnih zrnaca. Koji bi se pod malo vecim pritiskom pretvarali u vece cvrste mrve. Cesto i u secer u prahu.

Bili su to oni momenti kada je mama na njih ukapavala raznorazne kapi protiv kaslja i ostalih decijih bolesti. E, tu gorcinu nikad nista nije moglo da neutralise. Mislila sam tada.

Boze kako smo se samo becili i kreveljili posle svake takve progutane kocke.


Ne volim ih ni danas. Mozda bas iz tog razloga.

Jednostavno nisu jos napravili secernu kockicu po mojoj meri. Ili je premala ili je prevelika.

Kako uopste pronaci pravu meru? Danas je sve skoro dozirano. Cesto, nazalost pogresno. Neko zbog toga dobije ospice, neko povisen krvni pritisak, neko pocrveni i «udari mu pena na usta»… A nekome samo zadeblja koza na odredjenim mestima.

Otkricu vam jos jednu tajnu. Nisam nista vestija ni sa kasicicom i usitnjenim secerom. Kafa je obicno ili pregorka ili preslatka.

A o kafi tek necu! Sve ove iz automata izreklamirane i izvikane, nemaju ni trunku savrsenstva jedne nase «dzezveruse».  

🙂

I znate cega sam se jos setila „buljeci“ u ove kocke. Kaze se kod nas ko pije gorku kafu, zivot mu je sladak i obrnuto. Ima li istine u tome pitam ja vas? Ili je to samo jos jedna u nizu lazi sa kojom su nas obmanjivali kao i ona „od kafe ce ti izrasti rep“!

😀  😀    😀


 

 

 

 

 

 

 

35 thoughts on “Gorak secer?

  1. Taman sam skuvala gorku kafu, kad ti o slatkom životu:)

    Čudno je koliko malo nam je potrebno da budemo srećni, dovoljna je jedna „šećerka“ dnevno, da se zasladi:)

    Ovde kod nas, kada bi se tako nešto prosulo, kako si ti prosula zdjelicu sa šećerom uzviknuli bi „šićar“, pa ti vidi i nadaj se:)

  2. Dolly
    stigla sam konacno kuci, pristavljam jednu „srednju“ 😀
    Jos samo sutra radni dan pa produzen vikend do utorka… 😆

  3. Sarah,obozavam kafu…gorcu,ali ima zadnjih nekoliko godina,ne prija mi organizmu. Ja je ipak pijem,doduse max 3 solje dnevno.Ima neko vrijeme kako sam otkrila i cari caja. Naslam sam neke interesantne vrse pa eksperimentisem.
    Kafu iz automata najlosije podnosim,Ness – najlakse.Trebala bi mozda skroz prestati da je konzumiram ali je to tesko,jer kao sto sam navela,veoma volim solju dobre i veoma vruce kafe.
    Kocke ne korisrim,ni u kafi niti u caju.Cisto stvar navike. 😉

    Imate li i vi „Duhove „…produzeni vikend ?
    Ja sam free do utorka ! Jupiiii !!! 🙂 🙂

    Najavili suncano vrijeme i visoku temparaturu.
    Ima da se nauzivam ,sto i tebi zelim. 🙂

  4. E sta tebi sve padne na pamet! 😛
    Ja pijem gorku, da l’ mi je sladak zivot… pa moglo bi se i reci, ako ne racunam one kredite koji mi ga malo zagorcaju. 😉

  5. Afroditta
    prvo imamo „duhove“ i do utorka smo slobodni!!!
    samo najavili su do 2oC i neke oblake, no nece mi pokvariti nameru da uzivam, bar necu morati da ranim…
    A kafa je posebna prica! 3 max. na dan…sa secerom:mrgreen: ali bez mleka…
    i stvarno sam smotana, ali nikad, nikad ne pogodim meru 😆

    Ja nikako da pronadjem odgovarajuci caj, tek mi oni tako mirisljavi udaraju na zeludac i „suse mi se usta“… hiihi 🙄

    Uzivaj u suncu 😀

  6. Sanja
    to sam bas i ja pomislila pisuci tekst na temu zucker 😀 …boze, boze 🙄
    ja samo srednju kad pogodim, taki’ mi i zivot:mrgreen:

  7. Ja ne volim nista slatko a kafu sa dva kristala secera ne bih popila ni za živu glavu. Kakav mi je život nisam razmisljala. Ne znam ni kakva sam iznutra,logično – slana ili gorka, mešavina neka😀

  8. Mahlat,
    vala kad vidim neke da po dve kasicice seceara ubacuju u solju od 25ml kafe, pripadne mi ‘odma muka.
    A kod tebe je pH=bazni 😀

  9. kafa, jutarnja…bez šećera….a da mi je život sladak, pa ne bih rekla, naročito ne u poslednje vreme😕 Za rep ne znam, posle koliko vremena treba da izraste?😉

  10. Šećer jedem samo u tortama i kolačima. Da živim sama nikada mi ne bi palo na pamet da kupim šećer. Kafu pijem bez trunčice i drugačiju ne bih mogla da popijem. Muka mi i da pomislim na šećer u kafi.🙂

  11. Nisam imala lecenje kapima na kocki secera, ali si me podsetila na kuglice ribljeg ulja (secas li se onih malih, crvenih plasticnih, bljak) koje sam bacala kroz terasu dok me mama nije ulovila jednog dana, pa sam morala pred njom da gutam. Od tada mi ostao taj grozni ukus i secanje, ko tebi na kocke secera. 😛

  12. Ima kod nas da se kupe kocke sećera velicine 1 x 1 cm. U pravu si, jedna mi je malo a dve mi je puno. Mozda jedna i tricetvrtine. Ma, necu ni da se mucim sa njima. Imam svoju dozu „kasičicu“ tacno po mojoj meri. Pijem filter kafu sa velikim uzivanjem. Kocke sećera imam „za ne daj boze“, ako usvali kristala. A to da li je nekom zivot sladak ili gorak, stvarno ne zavisi od šecera, bar ja tako mislim! Nema losa secanja na detinjstvo, vezano za kockicu! Mama je bila stroga i samo je dreknula „zijaj“ i tu je bio kraj. Malo vode i prošlo! Slicno sam i ja svojoj deci, pa nam nije trebao šecer!😦

  13. Sarah, a bojlerusa? Uf, ona mi je nekako ono s nogu sto bi se reklo😀

    E sad, ovo za rep, ko ce ga znati, ali je kafa korisna za covekom organizam – tacnije 3 soljice na DAN. A ne ko ovi nasi na Balkanu kad zaredjaju od jedne kuce do druge i pokupe sve abrove i svuda kafa – onda ispadne po 20 na dan sto naravno ima lose dejstvo na krvne sudove – jel tako doktorice?😉

    E sad, generalno smatram da nema bolje kafe od prave crne kafe – neki je zovu Turska kafa, a ipak bih ja rekao ona prava iz Brazila. Nazalost 1993. godine kada sam ziveo u N.Pazaru imale su one radnje gde se prodaju razne vrste kafa. I zao mi je sada sto nazalost ove sada vrste sto se prodaju u prodavnicama su uglavnom 40% sastojak kafe.

    Kafa se inace prodaje u ZRNU – ne mlevena – i uglavnom postoje oni mali mlinovi – nekada su ljudi imali po jedan u kuci i rucno mleli kafu, jer na taj nacin kafu nece PREPRZITI elektricni mlin. I sto je najgore, 80% ljudi pije kafu tek onako – culi da se pije kafa u drustvu pa je piju. Pravu aromu, miris, pa i kiselost nece nikada imati one kafe koje se reklamiraju – a tek da ne pricamo one kafe koje se ne raklamiraju nego se pakuju po nekim podrumima ili gde vec.

    Pozdrav Sarah i izvini na opsirnom komentaru iako je rec bilo o seceru, ali jbg-a, rasprdeh se o kafi😀

  14. Dudo,
    ove kapi sto nam je mama davala su morale da se ukapaju na kocku, nije nikako moglo bez nje.
    Moja kafa je vise gorka, meni treba samo trun secera.

  15. Ivane, za tu ne znam. Nisam pila kafu do 21 godine, a onda sam menjala neku gospodju na urgentnom i tako na poslu krenuli da me dave hajde probaj, nece ti izrasti rep hihi, 😀 i ja poklekla i probala i sada tek uzivam u kafi, kao sto kazes….u mirisu i ukusu. Bila sam pre tebe u N. Pazaru i bila sma u jednoj takvoj radnji, znam o cemu pricas…
    Srecom ima ovde takvih radnji a i toliko knjiga i studija o kafi da sam samo jedn deo procitala…
    Obozavam miris sveze kafe, na prvo otvaranje pakovanja…

    Mlin za kafu smo imali kod kuce , bas taj rucni i cesto sam spremala gostima bas tu sveze samlevenu kaficu, no tada sam bila klinka i nisam se bas razumela u sve to, ali zato Deda jeste, pa bi uvek hvalio ili cvinkao ocima kad ne bi bila kako treba…hiihi

    Super je da si se javio, vidim da nesto remuntujes tamo kod tebe, pa cekam neki novi tekst.. vreme je !!

    Volim duge komentare i uzivam da ih citam, ali ja ne umem da ih kod drugih ostavim, mada….. 😀

  16. Skoro 15 godina nisam popio niti jednu kafu, osim ness …
    Vremenom sam sa srednje presao na skoro gorku ili tek malo posoljenu secerom,lol😛

    Kako me je nerviralo kad sam bio mali da meljem kafu u rucnom mlinu, a vec kasnije nisam mogao da zamislim kafu bez te ceremonije… Uh, kakav pederaj, al uzitak skoro isti kao kad kafu srcem….
    Sad ne bih popio kafu da me nateraju, a da meljem, nisam prestao… ( al ne i kafu vise,lol :D) …

  17. Šićara će biti srugi put;)
    a kafa?
    Jednom sam pisala jednu priču o kafi, iz mog djetinjstva. O komšinicama koje se sastanu i u dvorištu nalože vatru i kafu prže u šišu. Pa cijela mahala zamiriše. Pa onda ritual hlađenja, pa kuvanja…
    Sjećam se jednog mlinak za kafu, od kojeg bi, za kišnih dana, ostajao trag metala na prstima. I na stomaku:)
    Mlin još uvijek imam, ali ga ne koristim…

  18. Kafa.. Moje prve popijene kafe su bile u nekom prvom, drugom razredu srednje skole, ne zato sto sam htela da je pijem, nego je tada kafa bila najeftinija po kaficima, oko 40 dinara, za sok je bio luksuz, 55 din, nismo imale toliko, pa narucimo kafu samo da bi sedele u kaficu ..i tako nas tri, cetiri, svaka po kafu, pola kile secera natrpamo u nju, a kafa bljutava, gadna i dalje nekako gorka.. al pijemo je mi, sve samo da sedimo u kaficu..
    A danas.. Danas, je kofein moj njbolji prijatelj, a nikotin njegov brat.. Puna solja turske, jake, gorke, cigaretica, rss pregled i jutarnji program na Studiju B, svako jutro.. U toku dana jos 2-3 kafice, ponekad kad me mrzi smuckam nes al samo sa vodom, muski jak bez zrnaca secera..
    I jeste, meni je zivot sladak, dal je zbog gorce kafe il neceg drugog.. Ne znam.. Ne bunim se.. Samo nek tako ostane..
    p.s. lepo je ovde kod tebe Sarah, nekako je lagan, pitak blog (ko kafa jutarnja🙂 od sad je uvrsten u jutarnji rss ritual sa kaficom.. Zelim ti puno inspiracije u pisanju..🙂

  19. A sto se tice ostalih stvari, naucila sam da je i najmanje zrce secera, dovoljno da se zaslade i najgorce stvari.. Jedna lepa rec, mala paznja, sitnice.. cine zivot sladjim..😀

  20. Daco dobro mi dosla. Drago mi je da ti se moj blog dopada i stil kojim pisem. To ssu teme inspirisane svakodnevnim zivotom, price o nekim mojim prijateljima, dozivljenim stvarima, iskustvima…

    Kafu sam ja pocela posle srednje da pijem, kad sam krenula da radim😀 a pusac nikad nisam postala😀

    Hvala ti na divnim recima .
    poz😀

  21. Ne pijem kafu. Zakleti sam protivnik iste🙂 pijem tek po nekad „kad nema sta drugo“ onu NES 3 u jedan.. muckam je i super mi je.. recimo par puta mesecno🙂 i to je to sto se kafa tice.. Ne volim ih.. Valjda zato sto sam vise kafa u zivotu skuvala nego sto je istu neko popio😉 ALi ko voli, neka izvoli i neka mu je prijatno!

    A secer.. Huh.. Vise sam za ratluk!

Ostavite odgovor

