Puz po drugi put!

Puzeva kucica

 

„Zivot je lep“, rekla je Angela, iako se nalazila u najvecoj zivotnoj krizi. Iz koje je tek trebalo izaci ranjene duse, ali sa ponosom.

Ona je majka sestoro odrasle dece,psiholog, divna dama, veliki prijatelj, savetnik, moja druga mama.

Deli nas samo jedna tanka drvena ograda dugi niz godina. Izvezbale smo se u  njenom preskakanju, bolje to radimo od njenih macaka.

 

Moja terasa je i njena terasa. Kad god bi bila kod kuce imala je vremena da podeli samnom solju kafe, pa makar to bilo i u nekom letecem tempu. Pocela je da razume srpski. Puno smo se smejale.

 

Ispracale smo zalaske sunca uz casu crvenog vina otpijale gutljaje zivota i ponekad zamotane u deke docekivale zore i jutarnje rose. Spremala je strucni diplomski ispit za psihologa uz moja propitivanja i podrsku. Bila je najbolja i u svojoj ruci nakon doktorata imala i tu diplomu. Sa ponosnih 58 godina. Deca su u svakom segmentu njenog zivota imala prioritet, a onda je ona dosla na red. Radi kao uspesan psiholog za decu i omladinu.

 

Pre par nedelja drhtavim hodom i rukama koje nisu mogle nista da drze, saopstila mi je da se seli. Rekla je jednostavno ja moram da pocnem iz pocetka.

Ne osecam se dobro.

 

Proslo je jos jedna nedelja stala je ispred mene i rekla: „odlucila sam pocinjem definitivno iz pocetka. Moja misija na ovoj adresi je zavrsena.“

Plakale smo.

 

Osetila sam hrabrost i snagu jedne zene u njenim uplakanim ocima. Sijale su ovog puta nekim olaksanjem.  Nije dozvolila da se izgubi u lavirintu izdaja. Ni kao puz da se iz straha sakrije u svoju kucicu i ceka da jos jedna opasnost prodje. Bilo je i previse takvih momenata, nije mogla da podnese tu ravnodusnost i intresovanje drage osobe za neke nove price, onda kada se trebalo uci u mirnu luku i sa ponosom se brinuti o unucicima.

 

Danas me je nazvala i rekla: „ znas da si mi obecala pokazati Srbiju,taj put je pred nama. Ne budi tuzna samo sam, nekoliko ulica dalje, sve ostaje isto.“

 

 

 

 

21 thoughts on “Puz po drugi put!

  1. Vredelo je cekati ovu pricu! Svaka cast „pužu golaću“, njemu je mnogo teže da se izbori sa zivotom. To je hrabrost tvoje Angele! Da je muško, rekla bih: imala je m*da, da u tim godinama okrene novi list! Svaka joj cast! A tebi preostaje da samo malo otpešačis do tvoje prijateljice, na šolju kafe ili čašu vina!😉

  2. Lepo ispričana hrabrost i poštovanje sopstvenog života.
    Prijateljstvo se, u pravu je tvoja Angela, ne umanjuje sa razdaljinom.😉

  3. Dudo, draga moja , koliko je samo snage u toj zeni, zivot je nije mazio, dozivela je veliku izdaju, nije mogla dalje, podvijenog repa pa kobajagi sve je opet ok. Divim joj se. Uspela je! Deca su joj divni ljudi . Cak imamo u planu da zajedno radimo…

  4. Ne slazem se sa Angelinom odlukom. Bezanje samo pokazuje da je slaba i porazena. Trebala je ostati, ipak je u toj kuci najlepse godine ostavila. A zivot uvek moze ispocetka poceti sa drugim, pa cak i pred ocima onog ko nije umeo da je ceni.

  5. Sus, u pravu si, razdaljina nije bitna… Bice joj tesko na pocetku, ali znam da ce uspeti, samim tim sto je bila toliko hrabra da donese ovu odluku., a nimalo nije bilo lako, znam sve i bila sam uz nju svo vreme.

  6. Ivane kuca ne pripada njima i on mora da se iseli. Samo sto on nikako ne shvata da ona ne moze vise da mu oprasta, ovaj put je stvarno preterao! Ja sam jako tolerantna osoba i uvek trazim za sve i svakog neko opravdanje, ali ovo je dno, dna sta je on napravio…

  7. Obradovah se kad sam videla da si tu, prvo! 😛
    Drugo, divim se takvim zenama koje ne placu nad svojim zivotom, nego ga cvrsto uzmu u ruke i idu dalje, ko da to nije nista. Ja se uzasavam na samu pomisao da mi se tako nesto desi, a ko zna sta zivot nosi. Za svako postovanje.

  8. Mislim da ce vam sada biti jos kvalitenije prijateljstvo jer se oslobodila sebe koja ju je gusila. Sada ima slobodnu sebe i opet tebe i eto🙂
    Dobro je da si pronasla pricu, odlicna je, ali ti se ipak zahvaljujem na danasnji, tvoj dan, sto si me onoga dana onako slatko nasmejala🙂🙂

  9. E pa ja sam sretna da si ti sretna i da si se lepo nasmejala, valjda znas da je smeh lekovit, a ovo sto si mi rekla je tacno, jer mi je i ona to rekla kada mi je govorila i putu u Srbiju, konacno moze da upravlja svojim zivotom, bez grize savesti…. Zasluzila je da bude zdrava i srecna , jos 59 godina.

  10. Treba pokusati i uciniti sve sto se moze, da se veze spasi.Ali to mora biti zelja oba partnera.Ako se iscrpe sve opcije,a pomak izostane,nema druge,vec svak svojim putem.
    Znam,poprilicno nesentimentalno,ali tako ja gledam na to !

    Zelim joj svaku srecu u novoj zivotnoj epohi ! 🙂

  11. Afroditta
    slazem se treba sve pokusati, ona stvrano jeste, ama bas sve… , ali nije vredelo, ako covek ne moze da se promeni sa 30,40, sa 60 tek nema sanse…
    Kao i ti zelim joj srecu i zdravlje i da sad au ovoj novoj situaciji nadje sebe i izdigne se iznad svega

    Vestichansvena
    Da, hrabra i cini mi se konacno ponosna. Mnogo toga je zbog familije i njenog ocuvanja ucinila, ali nije pomoglo. Nikada se ne zali, kaze: mene je cinilo sretnom da vidim da deca izrastaju u divne ljude i da je moje prisustvo dalo rezultate…

  12. Teško je menjati stare navike, a ne tražiti novi dom… Pravi prijatelji znaju za mnogo veće granice od te dve ulice… Drago mi je da imaš nekog takvog🙂

Ostavite odgovor

