Zvezde sa mirisom cimeta

Noc punog meseca. Propustila sam da mu namignem a bila sam budna.

Jutro. Prohladno. Ulice pod tankim slojem leda. Otklizala sam autom na danasnje obaveze. Voznja nije bila moguca. Srecom izbegnute su sve nezgode a kad je pomracenje meseca negde oko podne proslo pomolilo se  sunce i pretvorilo led u prljavu vodu, a snegu obuklo odzacarsko odelo.

Najkraci dan u godini. Brzo se smracilo. Ukljucila sam kamin i dvoumila se izmedju pletenja i pravljenja keksica. Odlucila sam se za slatke radosti.

Posmatram zvezde i mirisu mi na cimet. Bas kao i ove moje. Eno, vidim ih nekoliko grupisanih i zblizenih kao da se dodiruju rukama i greju u ovoj hladnoj decembarskoj noci. Na nebeskom striku, nanizane jedna pored druge, zamicu za tamne oblake. Mesec se sakrio. Kao da je postidjen.

Znam provirice opet kad ne treba, kao prosle noci. Naci ce put izmedju gustih redova roletni i probuditi me…

*****

Zvezde sa cimetom

500g sveze mase marzipana ( naseckane ili izrendane)

450g secera u prahu

250 g mlevenih badema

25g cimeta u prahu

5 belanaca

sok od jednog limuna

Marzipan, 250 g secera u prahu, badem, cimet i 3 belanca dobro sjediniti u cinji. Onda testo razviti debljine oko 5mm i izvaditi zvezdice.

Preliv: 2 belanca cvrsto ulupati sa ostatkom secera u prahu i limunovim sokom. I sve to pazljivo sjediniti, paziti da masa ne postane previse tecna.  Zvezdice premazati debelim slojem. U vec zagrejanoj pecnici na 150C pecite ih 15 minuta.

Probajte mozda i vama  zvezde, neke daleke zamirisu na cimet.

*
tekst: Slavica Rankovic

24 thoughts on “Zvezde sa mirisom cimeta

  1. Dobar recept, kada budem mogao probaću! Inače, pačaćinke sam najviše voleo sa cimetom 🙂 Ovako, zimi, verovatno je lepše da te budi MESEC! Videla si šta sunčevi zraci rade sa snegom, istope sneg baš kao što se snovi tope🙂

    • Ponedeljak noc na utorak je bila prava igra skrivanja, kako god bi se ja sakrila
      eto Meseca…virne tamo, virne vamo… oka sklopila nisam😀
      A onda zorom poce pomracenje i najkraci dan u godini, ovu kombinaciju cemo morati cekati opet 84 godina … 😆
      Snovi ko snovi😉
      A zvezde su mnogo mirisljave 😀
      zvezdano-cimetni pozdravi lete ka tebi 😀

    • Draga Sanja
      hvala ti, neka mirise na cimet ovo je njegovo vreme … 😀
      saljem vam mirisljave pozdrave sa puno zvezdica…
      kad ih ugledas a ti pomisli na mene… 😉

    • Draga Dolly
      jedan je nebeski strik i vidis kako sam ih nanizala, da su i do tebe stigle
      mislila sam ja na sve vas u ovoj hladnoj decembarskoj noci, uvek je toplije kad se drzimo jedni uz druge…
      saljem zvezdane pozdrave😉

  2. Probudila sam se jutros sa zvezdom na dlanu, i evo sad saznah da je to pozdrav od tebe, divna je, baš kao i ti, dobiće svoje počasno mesto na vrhu jelke ovih dana. Hvala!🙂

  3. Mnogo mi se sviđa post, još da je neka slika tih zvezda… Moram da ih zamišljam, a baš mi ne ide od ruke… jedino miris cimeta ostaje u sećanju🙂

  4. Lepo docarana atmosfera koja otvara apetit za zvezde s cimetom.🙂
    Hvala za recept. Obavezno cu ga probati.
    Pozdrav i sve najlepse od Sofije!

  5. mmmm ala mirišu kolacici ,baš sam se obradovala receptu ali moram ti priznati da nisam još napravile one tvoje mafini .Mislim da cu ih kod tebe jesti…

Ostavite odgovor

