Sa ukusom cokolade

"Verstehen kann mann das Leben erst rückwärts, 
leben muss mann es aber vorwärts"
Saren Kierkegaard

Izvadila sam cokoladnu pralinu iz omota na kome je bio napisan citat : „Zivot mozemo razumeti unazad, ali ziveti ga moramo unapred“… cokloladu sam pojela a omot zavukla duboko u dzep pantalona i s vremena na vreme citala.

Nedeljama mi se cini kao da dobijam  poruke u vidu malih znakova. Jedan od njih bile su i ove cokoladne sekunde. Godinama nisam znala  sta cekam. Unazad nekoliko dana znam jako dobro sta je to. Osecam  ponovo miris sunca. Cujem poznatu melodiju juga u sustanju lorberovog lisca. Sirim ruke i tiho izgovoram  molitvu …ona je uvek ista…

A samo nekoliko dana pre imala sam susret sa strahom. Nije pobedio ni ovoga puta. Gledala sam mu ledja dok je odlazio. Auto u kome su se te straho-sekunde odigrale konacno sam zamenila.

U medjuvremenu pronasla sam davno izgubljeni biser. Onaj koji zraci toplotom dok se skriva izmedju mojih prstiju. U ledenom zamku ostace samo suze a bisere ce sakupiti neko drugi, stoji vec u mojoj prici. Te napisane reci izgledaju kao davno ostavljeni znakovi pored puta.

Znam da uzece  ih neko ciji osmeh sija poput bisera i neko ko ume sa recima a  uz to ima i veliko srce…

Kada se okrenem unazad,  shvatam i razumem zasto je sve tako bilo, cak i u mojoj prici. A zivot zivim  koracajuci unapred… Pusticu da me vodi…. Razmenicemo otkucaje i ritam srca i smejati se dugo, dugo, bez okretanja…

*
tekst: Slavica Rankovic




19 thoughts on “Sa ukusom cokolade

  1. Prati znakove i ispruži ruke, živi bez opterećenja

    drago mi je da si se oslobodila strahova i da si pogledom ispratila taj nevaljali automobil

    i popravi link na tekstu ledeni zamak, imaš dva puta http i neće da ga otvori

    • Dolly
      hvala ti, primetila sam da link neide i zaboravila da ga popravim😀
      Ruke su spremne😉
      a danas je neobicno lep i suncan dan… bila je takva cela prosla sedmica…kao da je prolece pozurilo
      da nam zarumeni obraze….😀

  2. Ponekada sam ukus cokolade ume da pokrene mnoge emocije i sećanja zbog kojih nam buducnost izgleda predivna!
    I ne samo cokolada, ima puno sitnica koje zivot znace!!!

    • Dekic
      menjamo se to je neminovno. odrastamo i razvijamo nase licnosti svakoga dana, ucimo o novim stvarima, ponekad se tesko odvajamo od starih navika, ali je sve to samo pitanje prilagodjavanja i onoga sta mi zapravo zelimo iz proslosti i za buducnost… cokolada ima dobar ukus,za mene samo ponekad, ne volim je bas preterano, ali taj njen miris probudi zelju za lepim i za harmonijom koja je sve manje prisutna, nazalost… ali se da pronaci..😀

  3. Bili ne bili znakovi, ja sam Saro srećna zbog tebe😀 toliko, kao da se i meni događa isto ( činiš da verujem )😆

Ostavite odgovor

