Zenska intuicija

Hmmmm…..

Htela sam da obojim dan. Htela sam da obojim nedelje u neke nove cudne boje. Mesece u radost. Zelela sam da na paleti pomesam sve ono sto mnogi smatraju nemogucim i dobijem neke nijanse koje bi bile samo moje. Nijanse boja koje niko ne bi mozda prepoznao, osim mojih ociju. Da spojim nespojivo!

Da crtam prstima po platnu.
Da sakama slikam sve predele ne istrazene i sve one sitne, skoro nevidljive kvrzice na prelazu jedne boje u drugu. Da dozvolim da se osuse i da se naprave ljuspice raznih boja, sarene kao krljusti morskih riba, nanesene u debelom sloju, jedna preko druge a da se pri podrhtavanju platna lagano kao kroz sito spuste ponovo na moje dlanove.

Stojim pred belim platnom. Jos jedan izazov. Jos jedna sansa, da konacno posegnem za cetkicom i naslikam sve ono sto zelim da se nadje na mojim skrivenim platnima negde na tavanu. Pospremila sam ih pre nekoliko godina na sigurno, sa svim bojama i ramovima. Skupljaju prasinu a ja skupljajm reci koje poznajem, ali ponovo ucim da u njih verujem… a kada budu reci pune ljubavi, bice i moja platna obojena….

Pitala sam se tada kao i sada: sta je pravda? Da li postoji? Kako i u kom obliku nam se pokaze? Da li je zakon uvek zaduzen za pravdu? Znam samo da se na nju ponekad dugo ceka. I kad pomislite da ste konacno doziveli da pravda pobedi, vas tresne nepravda iza nekog novog coska i izazove osecaj mucnine pa cak  i povracanje.

Evo prva cu reci: „nisam perfektna“ , nekada ne prepoznam pravdu iz prve. Nekada se razocaram previse rano. Ponekad poletim previse brzo. Pricala sam vam da sam probala, da samo sa jednim krilom, preletim jedan od ponora i da sam u tome uspela uprkos slomljenom krilu. A govorili su „neces uspeti, nemas snage, ti si previse nezna, previse dobra, previse tolerantna…“ Nisu verovali.

Ali niko mi ne moze reci, da nemam zensku intuiciju, ma koliko se ja trudila da joj ne dozvolim da bude uvek prva i uvek u pravu, ona me pobedi i kaze „Stop“, „ovde ili tamo, nesto smrdi“…

Usi se izostre kao u zeca, kada cuci u nekom zbunju i sluti opasnos. Ocne zenice se sire pod svim uglovima u tami i na svetlu i ne propustaju ni jednu boju… a ruke bi samo da saraju po platnu, da stiskaju i pesnicama prave kruzne lavirinte bez izlaza i bez cilja… da lutaju, da traze, da istrazuju, da guraju, da cepaju i guzvaju platno izmedju prstiju… dok ne poteku sarene boje niz kameni pod ….

24 thoughts on “Zenska intuicija

  1. Ja sam uvek za to- TREBA SLEDITI SVOJU INTUICIJU, bila ona ženska ili muška svejedno. Borac si i let sa jednim krilom, mnogima nije polazio za rukom. Ti si ipak uspela.🙂

    • Nenada
      mislim da malo puta pogresimo, alip onekad ne zelim da je svesno prihvatim i onda nastaje borba izmedju uma i osecanja😆
      da, da ne lomite mi bagreneje 😉

  2. Ako je život platno,
    onda smo mi boja.

    Ako smo mi boja,
    onda je četkica želja.

    Ako je četkica želja,
    onda je slikar volja.

    Ako je slikar volja,
    onda je slika zadovoljstvo.

  3. Lepo napisano; ali, katkad nas i intuicija zna prevariti, bez obzira da li u negativnom, ili pozitivnom smislu; na kraju krajeva INTUICIJA je samo reč. Lepi pozdravi!

  4. Saro, mislim da se intuicija nekako razvija sa godinama, mada, moja starija ćerka već ima doooobru. Ja još uvek učim i ne znam da je prepoznam u pravom momentu.
    U tebe sam verovala i verovaću, jer, ti si lavica! Poljubac i zagrljaj od mene!🙂

    • Dudo
      uopste nije laka ta igra sa intuicijom i pracenje iste, ponekad pozelim da nije u pravu a vec se u sledecem trenutku uverim da ipak jeste😆
      ma, mi zene imamo nos za neke stvari i to nam je valjda genetski:mrgreen:
      poz 😀

  5. skini prašinu sa ramova i počni da slikaš.
    Ako ti se, pak, usred slikanja, ne dopadnu boje, platna uvijek možeš da vratiš na tavan. Do nove insipracije.
    Mislim da vrijedi pokušati.

  6. hm… vi zene i te vase intuicije…
    a sta je sa nasim muskim insektom sto imamo
    „mene moj insekt nikad ne vara“ ((((:

  7. Ja vjerujem da ti mozes sve!🙂
    Drugi imaju misljenje, ali ko istinski pznaje sebe do ti sama.
    Samo tvoja vjera da mozes dovesti ideju do kraja cini nemoguce , mogucim.
    Intiucija je ta koja pomaze da se osjeti da li je situacija dovolno zrela. A onda je na nama da djelujemo.
    Pozdravcic Sarice🙂

    • Afroditta
      lepo zvuce ove reci i daju mi „vatru“ u tabane… samo ih trebam stalno ponavljati, posebno onda kad je tesko😀
      Intuicija nam skrene paznju, a onda moramo sami razresiti slucaj :mrgreen:
      Puno ti hvala i jedan suncan pozdrav leti prema tebi😀

  8. Intuicija je čudo, nikad do kraja rasvetljeno. Pa ipak, dobro nas služi😉 A pravda i pravo, k’o srce i razum – u večitom raskoraku. Međutim, znaš kako kažu ( a i ti potvrdila ): ona je spora, ali dostižna.
    Prati svoj unutrašnji glas🙂 a frekvenciju će uhvatiti sluhisti.. po intuiciji.

    p.s.
    Onaj ‘lajk’ tamo gore, za tvoje otvorene i poštene reči🙂

    • Cakule😀
      ma, mislim da je nepogresiva, tj. nas nosic je nepogresiv namirise dim, a tamo „gde ima dima ima i vatre“😀
      #A srce i razum- i raskorak e o tome bih mogla jedno dvaes’godina😆
      pratim glasove, posebno volim bariton😉
      saljem cmokic za ovaj P.S😀

  9. Mislim da bih prepoznala tvoje nijanse… Možda ti je ovo bila poruka da sledeći put pripaziš šta ti intuicija šapuće.
    Drago mi je da si tu Sarice

  10. Intuicija budi nemir, sumnju..bivamo nepoverljivi, nemocni ali protiv nje nikako ne mozemo…i retko, zaista retko gresi!
    Nepravda najvise boli i vredja inteligenciju, srce, lomi sve..i slika nove oci.
    Prelepo si ovo naslikala recima genicu!😀

Ostavite odgovor

