Ukrstila sam zlatnu i srebrnu srmu…

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

Kazu da setnja pored vode smiruje.
Kazu da ona ume cak i tugu sa lica da izbrise. Da ozari lice osmehom i pretvori ga u belo platno bez mrlja, u cistu  mokru dusu.
Iz vode izronimo prvi put kad otvorimo oci i ugledamo svetlost. Rasirimo pluca prvim krikom. Suze radosnice poteku niz obraz  majke i oca, a mi tada zapocnemo novi zivot na suvom.
Umotani u belo platno, ususkani, sicusni uranjamo u  miris majcinog zagrljaja u toplim, briznim, sigurnim rukama u san.
Ta nas ukrasena bela platna, cipkom, tilom, sarenim koncem, srmom, cuvaju nase prabake, bake i majke u svojim skrinjama i mirisnim ormanima.
A  onda kad dodje taj cas da krenemo na neki novi put, preko ramena nam sa puno ljubavi i ponosa prebace najlepsi beli dar, izvucen iz ormara i cuvan samo za nas; da nas cuva kao beli Andjeo od svakog zla.

Umece zivljenja i darivanja, umece uzivanja u lepoti i cistoti duse, ova dusa oseca u svom rodnom domu, tamo gde je tradicija u mirisu, govoru, pesmi i tamo gde je vez simbol ljubavi.

Nekada spretni prsti devojcice, sada zene, poneli su deo tog nasledstva sa sobom na put. Izvezli su ovi prsti mnoge ukrasne sare i uzeleli su se da ostave opet trag na nekom novom belom platnu, za mlade putnike, naslednike.

Crvenom- za srecu

Zelenom- za poverenje

Ljubicastom- za pravdu

Laneni beli peskir izvezen sarenim bojama koje povezuju i spajaju dve po dve ruke, poklonicu mojim putnicima.

*
tekst: Slavica Rankovic

33 thoughts on “Ukrstila sam zlatnu i srebrnu srmu…

    • Lugar
      u mojim genima je utkana tradicija sumadije i jedne neprolazne lepote koju su u mene usadili moji roditelji, pogotovo deka i baka… ucila sam da vezem sa bakama, tetkama, slusala dok pevaju sa ponosom nosila njihove izvezene kosulje i folklorne kecelje, nisam kao dete bas sve to razumela , ali danas ova moja dusa, nalazi mir u svojim korenima i oseca se sigurno… Belo laneno platno, mirise najlepse leti, tamo u mojoj sumadiji…😀
      Mogla sam jos mnogo toga napisati, ali evo ovu pricu cu prosiriti i napravti je dugu kao jos jedan lepi dan … 😀

  1. Dolazimo na ovaj svet kao bela platna i naši najbliži po nama vezu, trudeći se da ostave najlepše šare, uče i nas kako da nastavimo sami. Udaljeni od vode zaboravimo svoj odraz. Voda odnosi, ali voda i donosi, prepoznavanje do belog platna.🙂

    hvala što si i nas povela u šetnju🙂

  2. Go, go, Ivan – tako bih se ja setao pored reke😉
    Mene su k’o Kasandru zamenili kad sam bio mali – poznali su me po cebencetu, da nije bilo tog cebenceta ja nikad ne bih usao na male ekrane. Eto ovo je dokaz zasto treba da se vezeeeeee…

  3. Prelepo Saro,
    vodu doživljavam kao jedan od najčistijih simbol života, posebno reke. Hvala ti za ovu osvežavajuću šetnju i prelep vez!🙂

    • Crvenkapice
      pa dobro je da si se oglasila. Nema dugo glasa iz sume😆
      Kako vuk? Kako Baka?
      Vidis da jos mogu ponekad da te povedem u neku lepu i mirnu setnju, punu topline i ljubavi -)

  4. volim tu vodu! da je gledam, da setam pored, da je mirisem ako je slana, ali se bojim da se kupam u njoj, ne idem daleko nikad… lep ti tekst! a ja sad malo onako plava, i neobavestena, moram da pitam sta je to srma ili kako vec ide nominativ?

    • Hvala Suzana😀
      Srma-je poseban konac, zlatne ili srebrne boje kojim se vezu nosnje, oni sitni ornamenti na tamnom somotu, na jelecima, keceljama, sukjnama… i peskirima..

  5. Saigon
    platno je bele boje, od lana je a veze se koncem raznih boja😀
    obicno su to boje koje imaju neko znacenje, mada sam ja stavila boje u tekst koje nemaju znacenje iz veza, nego samo za mene😀

Ostavite odgovor

