Trn u oku

Čim zamirišu ruže i krene zvuk truba da se širi mojom ravnicom, krenu i pitanja: „Gde je sledeća svadba? Koga ćemo sada da ženimo?“

Sa letom stigne i neko posebno raspoloženje. Krenu da zavijaju automobilske sirene, da kolone jure okićene zastavama, belim peškirima i cvetnim dekoracijama. Nas sunce malo „tresne“ po glavi, i tako “udarene” bi i mi na neku svadbu. Pod “mi” mislim na moje sestre i mene, pošto momcima u našoj familiji i nije baš do zaklinjaja na večnu ljubav. Shodno tome se i ne obaziru na naša začikivanja.

Posebno jedan, koji je veliki “trn u oku” celoj familiji! Prevalio je trdidesetu, ali o svadbi nit romori nit žubori. Ako gledamo genetsko nasleđe, koje vuče na ujaka, onda se skoro neće ni ženiti. Naš “trn u oku” svadbu ne spominje, bolelo nas ili ne. Bilo kako bilo, ima neko ko bol ne može da podnese i ko o tom isceljenju pomno misli svaki dan!

I od te pomame, čovek pobeći ne može! Ne pomaže ni to što eskivira sva porodična okupljanja. Izvrdava i hvata krivine na sve načine. Putuje, juri tamo-amo, ali malo-malo pa ga neko dojuri i priupita „za zdravlje“.

Ovi što pitaju se obično prave ludi i ne čuju isti odgovor koji im on već godinama daje: “ Tamo negde oko četrdesete“- kaže on svaki put i uhvati maglu.

Eto, čim krene letnja sezona, naš “trn u oku” zbriše u nepoznatom pravcu. Ove godine je promenio nekoliko destinacija, ne bi li trag zavarao, svim strinama, tetkama i babama koje po svaku cenu žele da ga ožene, sve uz pretnju da mogu skoro umreti a na njegovoj svadbi da nisu zaigrale. No, ne haje braco za babskim kuknjavama. Nekoliko meseci, ni ja nisam znala kud se denuo… Jedni rekoše u Italiji je, drugi u Austriji, treći nisu ništa rekli, samo su se smejali i zbijali sale na njegov račun.

I tako krenem ja, pre par dana, da istražujem. Kao da tražim iglu u plastu sena, a ne “trn u svom rođenom oku”. Kad eto poruke: „Seko na Kritu sam! Ne govori za Boga miloga nikome, jer ako se one dve naše Babe ustreme, preplivaće i Dunav i Savu i svih sedam mora, uradiće sve samo da me ožene!“

Ćutim evo danima. Kada zvoni telefon, prvo proverim broj, da nije slučajno baka. Kako da je lažem, da ne znam gde je naš “trn u oku”, kad eto juče me ubode. Mislim da je bolje bilo dok nisam ništa znala.

Ovog leta nema ništa od svadbe, bar ne njegove. Lepo je “trn” rekao da će tek sa četrdeset da nam se iz očiju vadi. Ima još nekoliko godina do tog određenog datuma. I kako promiču dani bake su sve nervoznije i nervoznije. To što on trenutno nema “trnoružicu”, ih ne zanima. Našle bi one i organizovale sve.

I posle se čude kad se on nabije duboko u zenice očiju naših i ne javlja se mesecima.


29 thoughts on “Trn u oku

    • Dobro jutro Ivana :))) umalo poli mog ljubimca kafom, zaboravila sam na „ljubav na seoski nacin“ hihihi odlican prilog, hvala ti🙂 Cetverac drzi kurs😀

      • Odgledala sam sve scene :)))))))))))))) eto otprilike tako nekako je kod nas „moravci“ … :)))
        Miloorade crni Milooorade :))))

    • Zelence
      saCu ti odma’ objasnim ko su ovi pod slovima:mrgreen: 😉
      „Smesni Radoje & Blesavi Blagoje “ eto pa sad ti mozgaj😉 😆
      Slusaj cim Bracu u’vatim na suvom, saljem ga tamo kod tebe😀
      a ti vidi sta ces sasNjega :mrgreen:

      • Videl ti da sam je okrecila?? cccc u tri ujutru sigurno nisi primetila tolikuuuuu promenu:mrgreen: Ajde kad dodjes sebi, reci kako je za citanje i tako to 😉

  1. Priča se da pametni ljudi pre četrdesete ne ulaze u brak; naravski – uživancija momačka nema para da se plati. Dakle, pametan „trn u oku“!

    • Jeste Stevo, sto Jes’ jes … 😆
      nemam je nista protiv, skoro sam se uverila da ima pravo… upoznala sam nekoliko takvih i kazu da su zadovoljni odlukom a bogami i njihove zene, jer ih ne hvata „midlife crisis“ , ili mLogo teze, jer su jos svezi i zaljubljeni😆
      A momacki kao i devojacki zivot nema cenu i u to sam se kasno uverila:mrgreen:
      Sad cu da napisem pricu i o tim iskustvima😉

  2. Ja videla odma’ da si krečila! 😛
    Valjda svaka familija ima po neki takav trn. Do prošle godine to bila moja rodjena sestra, a sad babe i tetke, ostale bez životne misije, pocrkaše od dosade. Da ih pošaljem tamo kod tebe,mislim, kad već trpiš…. :mrgreen:

    • Sanja
      uf sto mi drago, da si primetila moju novu kucicu. jel’ da da je slatka i cista😀
      salji ih sve u sumadiju, poslacu ti adresu pa nek se udruze😉

      • ah, ta rodbina, uvek traži trn koji će da je bode…😀
        Saro, koliko god ‘trnje’ želi da se ukloni iz rodbinskog vidokruga, još više želi da rodbinu ukloni iz svod uhokruga.. 😀
        nisam bila još na Kritu, ali ne zvuči kao loša destinacija za izbegavanje.🙂
        Da mi pozdraviš trnovitog sapatnika.🙂

  3. putuje „trn“ po belom svetu daj ti njega kod mene da ga oženimo u Banatu.Kad ga neka Sosa smota bice on manji od trna

Ostavite odgovor

