Snaga mudrosti

„…sapuce mi,andjeo cuvar, budi srecna, budi srecna u zagrljaju srece i oprosti onima koji ne znaju sta cine. Tim dusama darujem moj osecaj srece…“

Sanjala sam snove o vilama i vilenjacima, carobnim sumama i zivotinjama koje govore, da bi ih bolje razumela. Bili su to srecni dani mog detinjstva, kada sam imala svoj carobni svet, u kome su vladali dobrota i ljubav. U njemu je ziveo decak crnih kovrdza i divnih plavih ociju. Nije ni slutio da je bas on, bio odabran da sacuva nasu sumu od zla, oholosti, mrznje, zavisti.
Vile su po rodjenju,odabrale da prate njega na putu njegovog odrastanja  i da setaju njegovim snovima. Cuvale su ga od zla, tako sto su njegove reci i misli pretakale u osecanja. On je stvarao i nosio u sebi jednu novu dimenziju, jednu novu energiju koju ce one mnogo kasnije nazvati ljubav. I ta nova dimenzija ce unistavati svaku zlu misao u nasoj sumi.

Probudio se jednog jutra na svoj tridesetpeti rodjendan. Probudila su ga zvona okolnih crkvi. Tek sto je svitalo. Cuo je melodiju koja je dopirala kroz prozor i krenuo prema njoj. Dosao je do jezera na kome su se okupljale vile, ali on, to jos nije znao.

Ispruzio je ruke, kao da zeli da pozdravi radjanje dana na istoku. Da dotakne sunceve zrake, da poleti ka nebu. Iznenada mu je sletela ptica na dlan. Gledao je pomalo uplaseno. Ptica se pretvarala u mladu devojku plave kose i ociju boje tek rodjene zore. Stala je pored njega.

-Ko si ti?, upitao je uplaseno.

-Srecan rodjendan, prosaputala je tiho, vila Zora. Zivim tamo daleko na istoku, tamo gde se sunce radja, tamo medju zvezdama .Dugo si cekao na ovo jutro. Na nase sjedinjenje. Tvoja energija koju nosis od detinjstva je sada sazrela da zavlada nasom sumom, nasim malim svetom.

– O kakvoj energiji pricas? Ko si ti?- upitao je mladic zbunjeno.

-Tvoja dobra vila, tvoj andjeo cuvar, tvoja ljubav od ovog jutra. Sta osecas u ovom trenutku?- pitala je devojka.

Mladic je pogledao u nebo. Sunce je bilo na putu zalaska. Izpruzio je ruke i zagrlio devojku. – Ti danas neces otici nikuda, neces nestati sa zalaskom sunca, danas cu te zadrzati za sebe.Cekao sam te, iako nisam znao da te cekam.

-To je to novo osecanje, to je ta energija o kojoj sam ti govorila. Zajedno ce mo pobediti sve opasnosti, duga je nas most izmedju zvezda i zemlje, prosaputa devojka.

– Da, hocemo, ali najveca opasnost nazalost, dolazi iz ljudskog uma, tuzno odgovori mladic.

Ne smemo izgubiti snagu mudrosti. Budimo snazni, budimo mudri.Cuvajmo svoj svet. Svako od nas.Ne prekidajmo nit istine.Ne kidajmo lepotu.

Ako u drugim ocima ugledate nesto sto je za druge nevidljivo, sledite to, mozda je bas to vila Zora, ta mala nevidljiva Vila svilenih krila. Mozda ona i adjeli i nemaju krila, kao sto nas uce od malena i kao sto ih poznajemo sa crteza ,ali zato svako od nas moze nacrtati svog andjela.

*prica nastala po secanju.Inspiraciju sam pronasla u procitanoj prici, ali sada vise ne znam gde… ovo je jedna od bajki, koje cu pokusati da prenesem na papir…

21 thoughts on “Snaga mudrosti

  1. Dopada mi se, a najjaca poruka je, mozda: „Najveca opasnost nazalost, dolazi iz ljudskog uma, tuzno odgovori mladic.“

    Moj predlog, ako ne zameris, da jos razradis pricu i dovrsis je, jer ima potencijala i prica i ti :OK:.

    • E, sad je ok. Pretpostavljam da si dodala deo teksta (malopre ga nisam videla). Lepo :OK:.

      U gornjem komentaru mi se omakose neke greske u izrazavanju, na ceme se izvinjavam.

      • Tatjana
        hvala na sugestijama, uvek su dobrodosle, pisem price zato sto mi pricinjavaju radost i svaka konstruktivna kritika je dobra.😀

    • 😀 😆 ja se vratih u one stare bajke, nisam ljubitelj ovih modernih🙂
      princevi na belim BMW-eJima:mrgreen: i sa’S markiranu garderobu, gde me odma’ laka nesvestica drmne🙂 to jos odonog pada ne preferiram a ovo napisah samo po secanju, citah negde o mudrostima… pa, mislim da je ipak najmudrije kad se odcuti po nesto, slazemo se😉 🙂

  2. A, bre, Sarita, ti k’o Šeherezada ( ova gospojica iznad mene i ona što će tek doć’ iz ‘lisja’, neka šutU, nije to ‘ona’ Šeher’zada😛 ) – prekidaš kad je najzinimljivije:mrgreen: A volem bajke, to znaš🙂

    • Ivana
      znam da ce odma da nas opletu, al’neka izdrzacemo stojicki😆
      kazu, ne treba prekinuti pricu kad je najzanimljivije 😉 no, ja mislim, ipak da ostavimo masti na volju, sta je posle bilo😀
      a bajke volim, samo znaju nekad i da me razocaraju😉

    • Breskvice
      to je energija koja nas pokrece, menja nas izgled lica, ociju, promeni nam osmeh, promeni nam sve, i zato je tesko sakriti ljubav, ljubav koju imamo i koju osecamo prema nekome.

  3. „Ne smemo izgubiti snagu mudrosti. Budimo snazni, budimo mudri.Cuvajmo svoj svet. Svako od nas.Ne prekidajmo nit istine.Ne kidajmo lepotu………. Ako u drugim ocima ugledate nesto sto je za druge nevidljivo, sledite to, …“ …. svaka cast, neverovatno ali gde me, GDE ME SAMO NADJE🙂🙂🙂

Ostavite odgovor

