Zivi zivot bez mene

...i bez maske. Trebalo bi da umes… 

Kad zaviriš ovde ponovo, zatvori stranicu posle procitanog teksta i odjuri do prvog ogledala. Šta vidiš? Volela bih da znam šta vidis? Bes? Ljutnju? Ljubomoru? Nepravdu? Tugu? Setu?

Evo, upravo stojim pred jednim i ogledam dušu u njemu. Osmeh mi zari lice, oci sijaju jutarnjim sjajem, a srce kuca tam-tam. Uzivam u ritmu tam-tama i uzivam da volim sebe i ljude oko sebe… Ne skrivam se. Ne skrivam ni tugu, ni sreću. Rekli su mi, da iskrenost- boli, ali veruj mi, manje od laži. Lola je bila juče sa mnom. Šetale smo obalom i kao gušteri se izležavale na suncu. Rekla sam joj da poznajem jednog kameleona. Jednog pravog predstavnika svih kameleona.  Ona se smejala, kikotala i kroz ciku me pitala: „zar te ovaj gušter asocira na njega?“
Pa dobro Lola, nemaju baš puno toga zajednickog, ali vidi ovaj gušter čim čuje i najmanji „šum“ zbrise pod stenu, kameleon se „stopi“ u svojoj boji, pa to mu dodje na isto- kroz smeh sam dodala…

Pričale smo i o tebi. Razmišljale kako da ti pomognemo. Razgovarale smo o „maskama“ koje su ovih dana aktuelna tema. Evo čitaćes danas naša razmisljanja.
Obe smo se složile u jednom.
Skini konačno tu masku! Skini je kad si sama. Skini je i osmehni se.  Probaj, iskrivi usne u bilo koju stranu. Pogledaj se dok te niko ne vidi. Ne moraš da se bojiš. Osmeh ne boli. Znamo da ne izgleda baš uvek prirodno i da su se geni malo poigrali sa tvojim licem, pa izgledaš pokadkad veoma strogo. Često smo se tome smejale. Hajde, probaj, nije teško, možda kroz taj osmeh konacno osvojis nečije srce. Osvojiš ga onako iskreno, a ne iz inata. Iz inata se ne voli. Iz inata se ne odlučuje za nekog. Iz inata se ne stvara veza izmedju dvoje ljudi, ljubavnika ili prijatelja, sasvim svejedno. Kad se voli to se vidi. Ne zaboravi to.

Možpe se živeti u lažima i od laži. Verujem da to znaš, možda čak bolje od svih nas. Ali koliko dugo može to da traje, godinu, dve , pet , deset…
Šta ces kad ne budeš mogla više da putuješ? Da juriš sa jednog kraja sveta na drugi? Traźićeš klovna da te zabavlja, a njega vise nece biti. Rekla si mi da si očajna. Lola mi je to potvrdila.

Maska ti skriva lice-ono pravo.Ja sam uspela da ga vidim. Poznajem te deceniju i vise. Samo sam zavirila kroz mali prorez i videla dovoljno. Videla sam prvo tvrdoglavost, zatim inat, zatim neumece zivljenja, i nesigurnost, a nemas potrebe za tim. Jos uvek si mlada, jos uvek imas izbora. Hajde, otrgni se i kreni. Poslacu ti pismo. Procitaj ga za godinu dana, pa mi reci da li sam bila u pravu.

Zasto si toliko nesigurna u sebe.?Hajde malena zivi svoj zivot i gledaj direktno u njega. Prestani da zelis da budes neko drugi, ja ili bilo ko. Verujem i da su ti nasi saveti dosadili i da bi nas rado „davila“, ali mi ti draga, zelimo samo dobro, kao i ti nama.
Zato se nadam da ces  konacno ukapirati da je bolje skinuti sopstvenu masku nego skidati maske ljudima oko sebe. Jer svako od nas je samo za svoju sopstvenu masku odgovoran.

Lako je nama pametovati.

Lola je danas otputovala. Ostavila mi je pregrst novih reci, nove emocije, nova poimanja srece, nove oblike komunikacije, otvorila mi i drugo oko, jer kod mene uvek postoji mala opasnost, da kad sam pod „strujnim “ udarima ljubavi, obicno drugo oko zatvorim, pa mi se dogodi da neke stvari previdim.

Vikend je bio divan. Zakljucala sam u srce jednu recenicu koju sam dobila na poklon, ona ce me nositi ove nedelje, ona ce zauvek ostati u srcu i kad ova nedelja prodje kao trag secanja, kao duboki oziljak da je postojala i da jos uvek postojimo.

29 thoughts on “Zivi zivot bez mene

  1. Rekoh sebi jednom davno, ne umem da savetujem, jer kad znam druge sto ne umem onda sebe da promenim. A onda sam shvatio da u tudjim ulogama je uvek lako biti hrabar i sve je tako jednostavno i bajno da prosto nekad pozelim da sam drugi da ucinim sve ono sto bih ja ucinio kada i kako treba za sebe. U sopstvenoj ulozi uvek postoji ono „ali“/

    Lana bila na Alpima?

    • I nije te povela sa sobom🙂 ccccc Planira da dodje ponovo krajem oktobra, pa hajde, spremaj se, ponesi termos za caj i onda svi zajedno na zicaru… :)))
      Da, da lakse je biti u tudjoj ulozi🙂 svakako…
      Okreni malo pricu „druze moj“😆
      Ovde se radi o nekome ko po svaku cenu zeli da kopira, ali ne uspeva i onda ocajava… ma koliko bilo tesko moramo ostati svoji… mada nije ni to lako…
      i ja ponekad, samo pricam, pricam i pricam i nista iza toga ne vidim, ali se onda neke stvari sasvim spontano dogode … 😆 to su neka „STANJA“😉
      ipak je ovo samo prica😀 , procitaj jos jednom😉

    • Jeste, dobro je Breskvice, maskenbal nema godisnje doba, oko nas plesu maske svakodnevno i nose to sto nose sa sobom…
      Radujem se svaki put kad te vidim ovde, uvek mi doneses miris leta i miris moga vrta, miris breskvi…
      a i malo nostalgije za mojim vrtom… dedinim vrtom…

    • Exxx
      hvala ova dodje spontano posto je konkurs vec bio okoncan, 😉 ( rekoh ja uvek mi je problem da na zadatu temu nesto osmislim 😆 )
      gledaj sta ces i sa onima sto su stigle 😉

Ostavite odgovor

