Katalog zelja

Opomena

Važno je, možda, i to da znamo
covek je željen, tek ako želi.

I ako celoga sebe damo,
tek tada i možemo biti celi.

Saznacemo, tek ako kažemo
reci iskrene, istovetne.

I samo onda kad i mi tražimo,
moci ce neko i nas da sretne.

Miroslav Antic

Opomena…

Zivot vozi bez voznog reda. Obicno za taj put ne dobijemo povratnu kartu, ali uvek mozemo da kupimo jednu sa presedanjem ili direktnom vezom, sa toplim sedistima ili belim uzglavljima, sa jednog puta na drugi… u drustvu ili sami…
U katalogu zelja mogu izabrati prevozno sredstvo i brzinu, ponekad i duzinu puta. Verujem da svako od nas u sebi  nosi takav jedan katalog zelja. O, ne, nisu to vidljive stranice, ni brojevi, ni stvari, ni ljudi u njemu, nista nije kodirano i nista nije savrseno. Zato ne mozemo pokazati prstom na ponudjenu zelju, ona nije numerisana,  ali je zato mozemo zamisliti i stvoriti u nasim mislima i hrliti ka njoj. Mozemo je nazvati – vizija, ideja, teznja, sreca, ljubav…
U katalogu su sve nase zamisli, nase nade, nasa verovanja i nasa htenja, nase emocije  u jednom, oblikovane u cudne oblike i forme.
U njemu su i sve skrivene i mozda nikad nikome ne ispricane tajne. Svako od nas ih ima, zar ne? Bile one lepe ili ruzne, ali svako od nas ih ima!

Da li vam je neko drag, nekada rekao: „mozda se sutra i ne probudim, bilo bi bolje?“
To sutra je vec bilo na otkucaju sata, u boji jutra, u snegu i maglovitom pogledu. Upakovano u tugu jednog zivota i u radost koju bi trebao da nosi sa sobom taj isti zivot jer dok to izgovaramo jos smo zivi.
Da li ste pomislili u tom momentu, da on to stvarno i zeli?
Jesam!
Ja sam cula. Bila sam uplasena,jer sam osetila odlucnost u tom glasu. Nikada nisam bila tuznija…
Srela sam ga slucajno te veceri. Nisam to procitala u njegovim ocima. Nikada pre, sve dok nije bilo izgovoreno… Videla sam skrhanost od bola u govoru njegovog tela. Videla sam umor na snaznim ramenima. Videla sam upale,umorne oci i slusala pricu koju nisam poznavala… Slusala sam. Sklapala reci u mozaik. Provukle su se kroz razgovor neke recenice, ali me nisu navele na razmisljanje u njima je bilo pevise saljivog tona…
Verovala sam da nije glumac. Nije ni bio!
Zato katalog zelja u mojoj glavi ima samo jednu zelju, da nikada vise ne cujem ovakvu recenicu i da nikada niko meni drag ne pozeli da se sutra ne probudi…
Bio je to samo vapaj za zagrljajem…

Verujem da ljubav pobedjuje sve tuge. Verujem da svako pronadje u svom katalogu svoju zelju. Verujem da je ljubav vera,zbog koje zivimo i ne zelim da verujem da ljubav nema sutra.

 

23 thoughts on “Katalog zelja

  1. udarac mora da boli, ali dok je pored nas neko čiji poljupci leče bolna mesta biće i zagrljaja i sutrašnjih dana… :*
    kad u tvom katalogu želja postoji samo jedna posvećena drugima, onda svako od nas u svom ostavlja mesto za jednu želju posvećenu tebi.. evo, u mom već piše da si nečije sunce na kraju tunela, zato nastavi da sijaš kroz osmeh!🙂

    • Shunjo
      ti znas… da me dodirnes recima, ti znas… i ja znam… mi znamo…
      da, jedan poljubac i dodir mogu da izlece puno toga… lepo si ti to napisala😉
      i sve vise osecam da je tako, ali stigne me i ono sto ne zelim… ali…
      hvala ti na divnim recima i hvala ti na podrsci…
      Imamo samo jedan zivot i ma kako ovo zvucalo kao fraza, ne mozemo od nje pobeci…ZIVIMO!!!! uz vino i“ helenske“ ratove….

    • „…lights will guide you home…
      …but if you never try you’ll never know…“ etc…

      *hvala bravarice, volim Coldplay…
      osetila si moju tugu…

  2. Teška je bol od nerazumjevanja, kad osnaži, ojača, postane očajna, tada poželi nestajanje koje je u stvari vapaj za zagrljajem, toplinom, nježnošću.
    Teška je i bolna kad se prepozna. Ali kada nas jako zaboli nekako nas trenutno oplemeni.

    • Dolly
      … oplemeni nas… i ojaca… ohrabri ma koliko tuzni bili… zelim vise ovakvih ljudi kao sto si ti, oko sebe, koji to umeju da prepoznaju, da pruze ruku, rec, da podupru kad zatreba, a ne da se elegntno izmaknu, zazmure ili nataknu 3D naocare i prave se da ne vide, a pritom ih kroz 3D monitor „noz“ u oko ubode…
      Voleti, srcem, dusom, pogledom, recima, rukama…mirisom, plamenom sveca, sneznom mokrom ulicom, pricom- ne glumom– osecati to… kad nije vazno ni gde smo ni koliko je hladno, ni toplo – videti u coveku u svakom tom trenu samo – coveka… i pruziti mu osmeh, osmeh – ja se smejem, – idem sigurno mnogima na zivce, ali se nedam, – i kad mi osmeh na tren pobegne, vrate ga necije reci, ponovo na moje obraze…
      Dolly tvoj komentar je cela prica, ali kad se duse pronadju – nastaju price,
      vidi moj komantar😀

  3. Životne priče nikad nisu iste, premda su nalik jedna drugoj, ali ono što ih definitivno razdvaja jeste činjenica da postoje lepe i manje lepe priče, i postoje one treće koje uopšte nisu lepe. Mi smo ovde, svi mi, učesnici ove ili one strane, i život se uvek dogadja kako biva u stvarnosti, a ne kako bi smo to mi želeli, i daleko je od istine tvrdnja da svako, pre ili kasnije, naidje na onog pravog. Ali, mi smo društvena bića, i uvek guramo napred, čak i onda kada koraknemo unazad, zastanemo na dan ili dva, neretko na mesec ili godinu, više godina, već kako nas sudbina zadesi. Na kraju imamo mnogo toga da predbacimo životu koji živimo, katkad sami, katkad udvoje. Okolnosti u kojima nailazimo na onu drugu stranu jeste zbir mogućnosti mislećih osoba da kontaktiraju jedna drugu i da pritom otkriju stvari koje bi verovatno ostale zauvek skrivene u dubinama njihovih duša. Smatram da je velika sreća sresti osobu s kojom bi čovek, žena proveli ostatak života, jer ona priča da je svakom potreban neko ne pije vodu, zbog nasušne istine koja se zove zloupotreba onog drugog. I sasvim je svejedno da li se to radi i čini iz vlastite sebičnosti, ili nekih drugih „viših“ ciljeva. Znam mnoge parove koji su ostali zajedno, jer su se navikli jedno na drugog iako im je život dosadan, bezličan i nikako ne mogu tvrditi da im je jako dobro, osim što im je bolje udvoje no da su sami.
    Život se od batine utoliko razlikuje što ima svoj početak i kraj; ono što je izmedju, to smo mi i ono što se oko nas i sa nama dogadja. Dakle, život je težak poput batine, koja ima dva kraja, i nije svejedno kojem kraju pripadamo! Šaljem ti lepe pozdrave!

    • Ma, da li mi Branko znamo sta trazimo? I da li uvek moramo imati smernice i linije po kojima trazimo, kodove, brojke, boje ociju, kose, cega sve… ma, to nema u katalogu, ne postoji, to je hemija, ako govorimo o ljudskom bicu, to je prvo i uvek samo hemija, sve ostalo dodje, a ako trazimo po merilima i zakonima onda verujem da nikada necemo naci cak iako „znamo sta trazimo“…
      Tako da sve te definicije, tipa: „ja trazim to i to“ – bas kao sto Steva rece ne drze vodu…
      Ko je od nas savrsen? perfektan? Svako od nas ima po nesto ne savrseno i to ga cini drugacijim od ostalih, ali naravno svako ima i prioritete, i to je ono mozda sta bi smo trebali da radimo, da se odlucimo za prioritete … i tako da ne duzim, mogla bih jos jedan tekst da napisem, a mozda je kriv i sneg i ovi predbozicni dani, sta li je …
      No, drago mi je ako ti znas sta trazis zelim ti da to i nadjes….😉

        • E, mozda bi mi to svi zeleli Branko, mozda…
          Evo ja imam problem samo sa „ali… “ samo tri slova ali u njima su sve nepoznate i poznate iz matematickih i ostalih teorija… Ko izmisli“ ali“ ? 🙄
          I nije da ga ja ponekad ne preskocim, progutam, previdim, precrtam… i sta onda bude, ono me stigne, ozivi, ustane, obrise sa sebe crtu-precrtanu i tresne me maljem po glavi… 😆
          i tako mogla bi ja o tom „ali“ do sutra, prekosutra i ko zna dokle… 😉

  4. Saro, osećam te danas ceo dan i kud ne upadoh ranije!? Puno mi je žao što kasnim. Međutim, nikad nije ni kasno, a ni na odmet, da ti kažem da sam tu i da ću uvek biti tu, a sve ostalo, delićemo. Dobro, baš svakog😉 😆 nećemo, ali sve drugo ja hoću da podelim sa tobom: i dobro i manje dobro i lepo i ružno i moram opet da iskoristim priliku i kažem da je komentar gos’n Steve pouka za sve nas i da sam opet ostala bez teksta. Takođe, znam i to, da ćeš se složiti sa mnom kad ga budeš pročitala.
    Do tad, čekam te – tamo🙂

    • Da, hvala na svim napisanim recima i porukama… divno je deliti nesto sa divnim ljudima 😀
      Dolazim…
      Stevin komentar je prica koju bi ja stavila umesto sledeceg teksta …!!!!!

  5. Malo ljubavi može mnogo toga da izleči. Saro, ja mislim da si ti sa tvojim rezervoarom ljubavi svakako jedno lekovito stvrenje. I treba te uvek imati u blizini.

  6. Baš kao što pesma kaže: čovek je željan- tek ako želi. Ljubav je divna, ali ne možemo samo primati, moramo je i davati. Oni koji su se usudili da vole, znaju koliko im je lepo kad vole, ali znaju i kako to ume da boli. Oni pak, koji samo strahuju od mogućeg bola i iz tog razloga guraju ljubav od sebe nikad neće spoznati tu radost i sreću, ali će izbeći i velik bol. Da li je to život? Možda takvi i mogu da se odluče na korak da ga skrate, možda takvi i ne požele da se probude. Lepo si prepoznala da je to vapaj za zagrljajem, dodirom…mislim da je to najtužnije.

    • Lep je tvoj komentar tangolina .. dobro mi dosla…
      Svako od nas ima pravo na ljubav, na gresku, na bol… ako mora neka boli, ali zato ne smemo iz tog straha kao sto kazes da guramo sve lepo od sebe…
      nisam verovala pre, ali sada znam da je svaki trenutak srece proveden u ljubavi i sa ljubavlju jos jedan biser u nasem zivotu, koji je na kraju ipak prekratak… zato skupljajmo bisere …

  7. Prvo me nacnes sa Mikom Anticem, a onda me dovrsis sa ovom tvojom storijom.

    Ljubav je ta koja okrece svijet. Svi smo svijedoci kako pojedini dijelovi tog svijeta izgledaju bez nje,a i kako izgledaju oni dijelovi koji su uspijesnije integrisali njene kvalitete.
    Saric,ugodni praznici.🙂

    • afroditta
      uvek je lepo videti te ovde na ovim stranicama, i uvek sa uzivanjem procitam komentar. razumemo se mi vec jako dugo…. divno si sve kazala…

      Tebi takodje ugodni praznici i odmori se, pa ako stignes napisi po nesto… 😀

Ostavite odgovor

