Nicija marioneta…

Mala zagusljiva cetvorougaona soba. Priguseno svetlo i mnostvo sumnjivih lica. Dimna zavesa otezava disanje i gledanje. Nazire se nekoliko automata za poker i nekih drugih igara na srecu, sto za rulet. Ovo je bio moj prvi susret sa „kockarnicom“.

Nalazila se ispod kluba u koji smo povremeno izlazili. Sta me je zorom nateralo da sa prijateljima tamo svratim ne umem da kazem osim mozda radoznalosti i onog mladalackog: „ma,sta fali?“
E, tog ranog jutra, sam prvi put zavrtela rulet i stavila na crno polje broj devet, secam se toga i danas jasno kao dan. Ponirala je crna kuglica po dubinama i visinama, brojevima i bojama i nije se naravno zaustavila tamo gde sam ja zelela. Osmehnula sam se i odmahnula rukom. Odvezla sam se do kuce i zaboravila na taj moj prvi kockarski pokusaj.

Tada sam rulet zavrtela svesno, a svakodnevno to radim nesvesno. Svakog jutra zavrtim rulet zivota i nikad ne znam gde ce se zaustaviti.  Zatvorim vrata za sobom, ostavim  ga da se vrti iza mojih ledja a ja krenem na posao ne cekajuci gde ce stati.
Jedna vrata se otvore, druga zatvore.

Ponavljamo iste stvari godinama. Razlike su samo u nijansama.
Rulet se okrece- pa stane. Uvek je to druga boja, novi broj, novi izazov i upitni ulog.
I bez obzira gde se on zaustavio ne dozvolimo da u ovom laznom svetu budemo necija marioneta.

Ulazem na pogresne brojeve i gubim, kao sto gubim svakodnevno  bitku sa vremenom. Sa kazaljkama na satu koje i kad stanu otkucavaju vreme. Ne vrte se ali ono neumoljivo prolazi. Gubim ali nisam gubitnik, sve dok verujem da ce se moj rulet jednom zaustaviti bas na broju i boji koju sam izabrala.

Naravno da sam padala i u ovoj godini. Lezala na podu i mislila da je to dno, a kad ono moze se i dublje pasti, pa sam rekla ne hvala, ovo je dovoljno. Mora da sam se bas srdacno zahvalila na tom padu, jer sam uspela brzo da se pridignem i uhvatim pogled koji mi je vratio osmeh na obraze. Pogled koji zeli da vidi samo osmeh na mom licu i trudi se najbolje sto ume da ga sacuva sto duze na mojim obrazima.

Evo, ne znam koliko ce ovaj rulet trajati ali znam da to vise i nije vazno.
Nije vazno ni koliko ce me gledati ispod oka neki nevazni ljudi.  Ne, nije mi vazno ni sto cu im biti prva jutarnja tema, posle vesti da je sneg zavezjao sve ceste i puteve. E, onda dodjem ja uz kaficu sa slagom.

Ali mene to ne srdi, vec veseli.

*ceste i putevi- su jedno te isto, ali zelim da stoje zajedno u ovom tekstu…

 

21 thoughts on “Nicija marioneta…

  1. da bismo našli svoj put moramo izaći na cestu.. radoznali pogledi uvek zakače deo našeg koraka, ali zbog toga i nosimo visoke pete.😉
    a kuglica nek nastavi da se okreće, dok iščekujemo najveći dobitak, možemo se zanimati sakupljanjem onih sitnijih, zato, i ovaj put, baš kao i onaj prvi što si, osmehni se i odmahni rukom.🙂

    • Shunjo skupljamo bisere, a to da li su sitni ili krupni ma, koga briga… svaki biser je za sebe vredan i veliki…
      Da, zbog pogleda? – ha, nosimo visoke pete i jer nam dobro stoje😆😉

  2. Kada smo po prvi put, kao klinke krenule da izlazimo u grad, kumina baka nam je rekla: „Ponašajte se onako kako mislite da je ispravno i da vam srce bude mirno. Selo će uvek pričati i pričaće šta hoće. I bolje da priča, ako prestane onda se zabrinite“. I mislim da sam tada, ma kako mi ponekad bilo važno mišljenje okoline, shvatila da je stvarno tako i da od nas samih ponekad malo zavisi šta će o nama pričati. sad ni ne znam da li i šta pričaju. Ali znam ko to radi- pričaju oni koji nemaju svoj život, ili nisu našli svoj put kroz njega. Šteta za njih.

    • Sanja
      uvek ih bilo i bice, preostaje nam da se samo sa osmehom nosimo sa takvima… ignorisanje najvise boli
      A zivot, pa on se vrti sve brze i brze….

  3. Ceste i putevi su sinonimi i to je ono najlepše. Sad shvatam šta si mi poručivala pre neku noć. Divna si, Sarita!

Ostavite odgovor

